Etter en måned på nettet har Huskerdudenbilen.no sett på mer enn 30 biler i spalten Dagens Lykkepille. Alle har noe spesielt ved seg som gjør at akkurat de ble valgt ut, men hvem synes du fortjener tittelen mest? Her kan leserne få være med og stemme på sin favoritt..!
Under finner du alle bilene som har vært med i spalten «Dagens Lykkepille» så langt.
Ønsker du å lese mer om hver enkelt modell, er det bare å gå inn her..!
Alle bilene her er spesielle. Men hvilken banker hjertet ditt hardest for?
Huk av din favoritt og trykk på «Vote»-knappen nederst på listen..!
Herlig hverdagssliter.
LikerLiker
Er flere som jeg liker godt, men valget falt på Den som var min aller første bil. PV 544, 1961 mod.
LikerLiker
Vanskelig valg, flotte klassikere alle sammen, men grunnet en viss nostalgi og det hvor spesiell den var/er falt valget på DAF 🙂
LikerLiker
Mange bra biler, men Opel Commodore har alltid vært en sjefsbil 🙂
LikerLiker
Stemte på 20 M , med god nr 2 PV
LikerLiker
stemte på 20M. med 12m p1 som god nr. 2
LikerLiker
Dette er ikke lett, da jeg ønsket jeg kunne trykke av flere, biler jeg syns er like fine. Så jeg valgte en i blinde fra alle dem og falt ned på en som sikkert ikke får så mange stemmer, men som var i en makeløs stand i din lykkepille, og som jeg ikke har eller har hatt selv..
LikerLiker
Bare en?????????? Masse gromme husker du biler her da, men det ble MB123 🙂 Men ALT av biler var mye finere før 🙂
LikerLiker
en artig litt bortglemt hissigpropp
LikerLiker
Måtte bare bli Volvo 242. Har eid denne selv. Utrolig bil var driftsikker selv etter å ha stått nesten 10år ved ei hytte uten å bli brukt.
LikerLiker
Skoda nr. 1, Moskvitch nr. 2, Austin nr. 3, Fiat 850 nr. 4, Taunus nr. 5, men når det er sagt så ser jeg ingen jeg ikke skulle funnet plass til. Jeg er vel ganske enkelt bare for glad i biler, og siden jeg allerede har 56 stykker så har jeg vel allerede for mye, på en måde!
LikerLiker
Min mormor og morfar hadde en sånn i mange år De bodde på Kampen og der stod bilen ute i gata med en god bilpressening over seg Det var den gang det gikk å parkere biler på gata i Oslo øst.
LikerLiker
Ingen tvil hos meg, nr. 13, hadde 3 slike slitere:) Den på bildet er en 12m TS som hadde krom rundt frontlysene. Og med større motor, samme motor som i Saab V4. Stå på, her kommer jeg til å følge med.
LikerLiker
MÅTTE jo bare stemme på «den grimme ælling»… nei, ikke en 2CV (men HADDE det vært mulig, hadde jeg selvsagt stemt på den!), men den knallgule VW «Notchback». Delvis fordi det var min VW nummer 2 (har vel hatt mellom 50 og hundre av dem etterpå…), men også fordi det – forhåpentligvis – er den bilen i oversikta med flest uriktige opplysninger! Den var ikke bygd på noe «forlenga» bunnplate – akselavstanden er nøyaktig den samme som på bobla, 240cm, den blei ikke noe raskere i 1966 – for 1500S-motoren var akkurat like sterk som den nye 1600-motoren, og den blei ALDRI laga som noen «combi-coupe», for «TL Fastback» hadde ingen stor bakluke, nei. Men derimot var type 3 VW’s aller første STASJONSVOGN, den var enormt solid bygd, var meget enkel å heve eller senke (det veit alle som har drivi å senka bobler OG type 3..;-) ), kunne kjøres selv om viftereima røyk, siden vifta satt på veiva, og «vifte»-reima kun dreiv dynamoen – og var omtrent like «kødden» å skifte pugger på som en Citroen GS… Alt i alt en FLOTT bil – og en rustfri -69 TL står meget høyt på ønskelista mi!
LikerLiker
Helt enig..! Mye rart ute og går her. Mange blander nok «forlenget bunnplate» med «forlenget konstruksjon», altså mer overheng foran og bak… I tillegg er det mange som mener at Fastback var tidligere ute enn for eksempel Renault 16 med å tilby en kombikupé. Alle som har sett bagasjerommet over motoren på en Fastback vet at det ikke stemmer…
LikerLiker
Moskwit 1500 er de konge jovvv
LikerLiker